lørdag 20. april 2013

Hjemmelaget Bounty + cupcakes

Dette er bare helt nydelig, nam, nam!!!
Dette er en litt omstendig prosess og tar tid, men er verdt det :)
 
Kokosrøren:
 
Smelt først sammen i en kjele:
1 dl sukker
50 gr Cocosa (kokosolje)
 
Tilsett så:
1 dl kokosmelk
1 dl fløte
200 gr kokos
 
Gjerne doble oppskriften, det bruker jeg å gjøre.
Denne gangen 4 doblet jeg den.
 
Sett røren i kjøleskapet i 1 time.
Jeg laget røren på onsdag, og lot den stå over natten.
 
 
Så trillet jeg kuler på torsdag, og det ble mange fler enn på bildet :)
Satte kulene i fryseren, og lot de stå over natten, men holder med 1 time.

 
Så på fredagen tok jeg 100 gr sjokolade per porsjon,
og 1 toppet spiseskje med Cocosa per porsjon smeltet sammen.
Jeg har lettvint og riktig utstyr, men dette er ikke nødvendig :)
Kan også smeltes i vannbad :)
 
 
Det ferdige resultatet :) NAM!!!!!

 
Ferdig pakket inn for marked. 16 poser med 4 i hver,
blir 64 stk til markedet. Har noen flere i kjøleskapet :)
 

 
Har også bakt mokkacupcakes ikveld :)
Til markedet, og resten til bursdagen til mamma...
Jeg skal til Sverige og feire mamma neste helg!!!
De jeg tar med til mamma er ikke pyntet, 15 stk blir
med til markedet, og 20 stk blir delt mellom å ha hjemme,
og ta med til mamma :) Vi må jo prøvesmake :)
 
 
 
Ha en super lørdagskveld!!!
 
 

2 kommentarer:

  1. Hei. Hva selger du dine bakevarer for?

    SvarSlett
  2. Hei Silje!

    Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no, slik at vi kunne koble til den.

    Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett.

    Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine blogger og nettsteder.

    For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Ha en fin dag!

    Vennlig hilsen,
    Elin
    Alleoppskrifter.no

    SvarSlett