tirsdag 9. april 2013

Lyst å starte mitt eget firma!

En spire

 
En idé jeg har hatt siden vi i Bedøk i 2.klasse
på videregående skole. Jeg var 17 år!
Vi hadde et prosjekt på skola i bedøk (bedriftsøkonomi),
og jeg tente på ideen med en gang!
Vi startet en internettkafé (simulerte det).
Vi hadde ikke elevbedrift som det er nå til dags..
Men vi skulle hatt det, for det var behov for det i Narvik!
Siden jeg bestemte meg da jeg var 17 år,
har jeg alltid hatt lyst til å starte firma selv!
Men aldri helt visst hva jeg skulle starte, inntil nå...

Fra spire til forretningsidé 

 
Jeg har funnet ut hva jeg har lyst å starte!
Siden jeg lager såper, kort, vinslips, konfekt og baker...
Så tenkte jeg at jeg liksågodt kunne starte et firma,
og drive med det jeg elsker, og tjene penger på det!
Men jeg har tenkt å beholde min vanlige jobb..
Dette firmaet og nettbutikken blir på fritida...

Navn på firmaet og selskapsform

 
Jeg er litt usikker på hva firmaet skal hete...
Lurer på Kvitviks hobbyhjørne som bloggen,
men har lyst til å kunne selge andre ting enn
hobbyting som jeg lager! Har også lyst å
selge ting og tang som ligner kremmerhus-ting..
Evt bakeutstyr.. Men får bare se..
Må tenke mer og finne ut mer om regler,
og hvordan jeg går frem!
Tenkte å starte et NUF, 
som er likt AS, men man slipper aksjekapital :)
så kan det omformes når jeg har aksjekapital...
 

Spennende fremtid 

 
Men fikk et HOT tips idag av innehaveren av en butikk
på epla.no :) Sjekk ut denne søte Sløyfefabrikken :)
Det er ei venninne fra ungdomsskola som har den butikken,
og tipsa meg! Så ikveld har jeg opprettet butikken, men ikke åpnet enda.
 Jeg har lagt ut produkter med bilder, ordnet meg paypal konto.
I morgen blir det produsering, så jeg har et lager før jeg åpner :)
Så må jeg på Staples en dag og få tak i boblekonvolutter,
så må jeg på posten å kjøpe frimerker...
Så er det vel ikke lenge før, butikken åpnes, jippi :)
Den heter Såpe- og scrapbook fabrikken...
Fordi jeg skal selge såper, kort og vinslips som jeg har laget :)
 
Ha ei fin natt :)
 
 
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar