søndag 7. april 2013

70% kakao sjokoladekonfekt, som er sunn!

Utstyret

 
Har laget en del sjokoladekonfekt før og hadde noe utstyr.
Og så fikk jeg oppskrifter, 70% organisk sjokolade,
silikon hjerteformer og Cocosa kokosolje til jul :)
Fra søstra mi Aid med familie ;)
 
 
Dette utstyret hadde jeg fra før; elektrisk chocolaterie med
tilbehør som en liten rist, og masse former. Hjerte, juletre,
stjerne, bamse, firkantete og mokkabønner former :)
 
 
Dette settet fikk jeg av søster med familie :)
 

Lage konfekten

 
 
Smelte sjokoladen først.

 
Mens den smelter ha i Cocosa eller veldig sterk kaffe.
På dette bildet hadde jeg 100 gr 70% sjokolade,
og 50 gr Cocosa! Det ble nydelig godt :)

 
Alt ferdig smeltet.
 

Mokkasjokolade


 
Sjokoladen i formene.

 
Ferdig mokkasjokolade, nam!!!
 

Kokossjokolade


 
Sjokoladen i hjerteformene.

 
Ferdige kokossjokolader med Cocosa, nam!!!
 
 
Kokosmokkabønner i formene.

 
Ferdige kokosmokkabønner av 70% sjokolade og Cocosa :)
 

 
Sjokoladen kommet i boksen :)
 

Neste prosjekt


 
Bountysjokolade har jeg laget masse av før.
Det skal jeg lage igjen snart, den er nydelig!
Og veldig sunt :) Det er veldig viktig!!!
Men har også lyst å prøve å lage
hjemmelagde kokosboller :)
Det er nok ikke fullt så sunt,
men veldig godt :)
 
Ha en topp søndag!
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar